فیلم | تلاوت یک‌نفس نعینع از سوره مزمل
کد خبر: 3911658
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

فیلم | تلاوت یک‌نفس نعینع از سوره مزمل

احمد احمد نعینع، قاری پزشک مصری، آیاتی از سوره مزمل را یک‌نفس تلاوت کرده که در نوع خود زیبا و شنیدنی است.

به گزارش ایکنا، احمد نعینع در این تلاوت آیات اول تا چهارم سوره مزمل «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ، قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا، نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا، أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا؛ به نام خداوند بخشنده مهربان، اى جامه به خويشتن فرو پيچيده، به پا خيز شب را مگر اندكى، نيمى از شب يا اندكى از آن را بكاه، يا بر آن [نصف] بيفزاى و قرآن را شمرده شمرده بخوان» را قرائت کرده است.

احمد احمد نعینع متولد 15 مارس 1954 در شهر مطوبس استان کفر الشیخ مصر است که تحصیلات خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه اسکندریه ادامه داد و پس از فارغ‌التحصیلی در بیمارستان دانشگاهی اسکندریه مشغول کار شد.

فیلم | تلاوت یک نفس نعینع از سوره مزمل

این قاری مصری در هشت سالگی قرآن را حفظ کرد و تجوید را نیز در محضر شیخ احمد الشوا فراگرفت، او قرائات عشر (قرائت‌های دهگانه قرآن) را در طول تحصیلات دانشگاهی در محضر شیخ «محمد فرید النعمانی» آموخت و 10 سال در مسجد «السماک» مصر قرآن تلاوت کرد.

این قاری 66 ساله در مناسبت‌های مختلف و برای گرامیداشت شب‌های رمضان به بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و اروپایی سفر کرده و ایران، مالزی، اندونزی، برونئی، پاکستان، هند، آمریکا و کانادا میزبان این قاری پزشک بوده‌اند.

نعینع در سال 1985 در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در دهلی، پایتخت هند شرکت کرد و به مقام نخست دست یافت.

انتهای پیام
captcha